U susret KRAF-u (V.): Specijalne projekcije

KRAF (Kragujevački festival antiratnog, angažovanog i akademskog filma), u svom sedamnaestom izdanju, nastavlja tradiciju od svojih početaka, kao prvi filmski festival Kragujevca i Šumadije i u okviru stare rubrike “Dobrodošli u KG”/sada “Regionalni KRAF”, predstavlja publici poslednjeg filmskog dana KRAF-a, u petak, 26.10.2023. od 19:00 u Domu omladine Kragujevca, nakon završetka Adamenskog KRAFA i dodele priznanja, svetsku premijeru dokumentarno – eksperimentalnog filma Irene Ćurik – “Freaquency” završenog prošle. 2022. godine nakon pet godina rada.

“Frekvencija frikova” (“Freaquency”) je meditativni, antiratni, hibridni eksperimentalni dokumentarni film koji dekonstruiše pozorište, urbani anarhizam i društvo spektakla, sa tekstovima Gaja Debora, Bertolta Brehta, Alberta Kamija, Rajnera Marije Rilkea, Mudžija, Lao Cea, i drugih. Snimak uključuje nejasne, neiskorišćene i napuštene elemente predstava specifičnih za lokaciju i umetničkih intervencija koje je kreirala međunarodna pozorišna grupa Freakuenci pod anarhističkom upravom Irene Ćurik.

Jedna od predstava u filmu je noćni performans art grupe Frikvencija na ulicama Venecije. O čemu se radi?

“Privremeni izvedbeni kolektiv Freakvencija predstavlja novi projekt iz izvedbene serije Frame It koja je započela 2014. u Teatru Marinoni na Lidu, a posvećena je reinterpretaciji vrhunaca svjetske književnosti u alternativnom underground kontekstu. Ovdje se teatar istražuje kao propagandno i kulturno-zabavljačko sredstvo nezavisne urbane politike koja se bavi pitanjima brige za okoliš i ljudska prava, kroz umjetničke prakse između kazališta, performansa i arhitekture, zagovarajući političko-društveni angažman umjetnika u zajednici.

‘Frame It: Il Giocatore’ je noćna gradska šetnja koja započinje u 01h sat iza ponoći na Mercato di Rialto, a završava par sati kasnije ispred Basillice San Marco. Nastao iz ideja koje je Dostojevski posijao u Kockaru, ovaj noćni ulični performans istražuje što je sve danas zabranjeno u Veneciji, pokazujući koje su ljudske i umjetničke mogućnosti korištenja grada preostale. Tokom performansa bit će ispričane mnoge venecijanske legende od kojih smo posebno zainteresirani izdvojiti onu o Othellu koja je inspirirala Shakespearea na veliku nepravdu prema crnoj rasi pripisujući joj zločin iz strasti koji je počinila mašta bijelog privilegiranog čovjeka. Stvarni Othello je napustio Dezdemonu i otišao iz Venecije.

Freakvencija izvodi noćnu šetnju kao lekciju iz ograničenja u kojoj, koristeći urbanu metaforu Venecije čiji su gondolijeri nekad bili crni, progovara protiv rasizma koji je izgradio Zapad, donoseći predavanja južnoafričkog aktiviste i borca protiv apartheida Stevea Bikoa, osnivača Pokreta crnačke svijesti.

Koncept i režija: Irena Čurik

Izvode: Barbara Antoniazzi, Marc Corteze, Enrico Costa, Eduardo Evangelista, Eku Eyes, Lamine, Marie Flore Roditi,  Bibi Šimić i drugi.

Umjetnički dizajn i foto: Neška

Video: Damiano

Produkcija: Freakvencija i Subscena

( Izvor: http://exyuvesti.blogspot.com/2016/08/)

Estetika filma zasnovana je na nesavršenosti, ekscesu i ljudskom neuspehu, otkrivajući ranjivo čovečanstvo iza kamere. Duboko lični i reflektujući film koji nijedna veštačka inteligencija nikada nije mogla da napravi. Učestalost postavlja pitanja o radu i ponavljanju, govori o društvenoj kontroli i slobodnoj volji i predstavlja devetogodišnji ciklus Derive Lifestile-a (2013-2022). Film je završen pet godina nakon poslednje javne emisije i proročanska je referenca na svetske događaje koji su usledili.

Sama rediteljica nam, putem mejl prepiske (zahvaljujući posredovanju književnika Zorana Ilića iz Prozaonline, prošlogodišnjeg gosta festivala) govori o svom gostovanju na KRAF-u 17:

“…Vi ste prvi kao festival koji želi prikazati film i posebno mi je drago i nisam iznenadjena sto ce onda svjetska premijera biti u Kragujevcu, jer sam bila tamo 2005. S jednom cudnom predstavom s Oliverom Frljicem na nekom vasem super avangardnom kazalisnom festivalu i tih par dana mi je najbolje gostovanje ikad. 

Sjecam se grada kao drzave za sebe pune individualaca koji slijede svoje pravila i srce. Tako nekako, ne znam jesam li u pravu s tom impresijom 🙂

A film ima americkog distributera za digitalne medije i uskoro bi se trebao poceti prikazivati na mobitelima u americi ako uspijem otvoriti projekt i maknuti subtitlove za srt fajl da prodjemo njihov quality check. “.

KRAF će nastaviti da podržava nezavisne filmske autore iz regiona, a nadamo se da ćemo u budućim izdanjima i lično ugostiti Irenu i Kinoklub Zagreb sa novim projektima.

POP Forum tim

Foto: Slike iz filma

 

Izbornik