(Istorija popularne kulture Kragujevca 1990 – 2000…+, drugi deo, priča 09.)
Period devedesetih je u Kragujevcu svakako imao snažan odjek tehno – kulture, koja je postala u gradu uticajna po publici i akterima, na nivou nekog novog “Novog talasa”. U narednom delu ćemo izdvojiti dve inicijative – jedno neobično izdanje i jednu manifestaciju.
“Druga Boja”, odnosno Drugi program Radio Kragujevca, osim važne uloge u modernom formatiranju i dizajniranju lokalnog radio programa, imao je i razne produkcijske akcije. Jedna od njih je bila i CD izdanje “Zoran Gružanin protiv tehno-trensa”, nastalo kombinacijom emisije noćnog programa, semplova jednog od najupornijih slušalaca i lokalnih disko – džokeja.
Medijski nastanak tehno – projekta “Zoran Gružanin”, vezan je za jednu od noćnu radijsku emisiju ”Čekajući Bureka”. Autor i voditelj ove emisije, Nebojša Veljković – Guja, ujedno je i osoba koja je otkrila pomenutog. Po njegovom priznanju, u jednoj od svojih prvih radio-emisija, u kasno doba noći, zazvonio je telefon, probudio tonca i sa druge strane žice je začuo glas, koji je namah počeo da peva. Bio je to naravno – Zoran Gružanin, redovni slušalac ove noćne emisije, koji se inače upravo tako zove i preziva. Sledeći put, na poziv voditelja, Gružanin se pojavio lično u studiju, razgovarao sa njim i ponovo pevao i tako se rodila ideja o ovom izdanju.
Nakon toga, Guja je oko sebe okupio ekipu najboljih tadašnjih gradskih disko džokeja: GoranČEta, Mudiku, Sinišu, Cyberchanel, producente – Roksija i Mikija i virtuelni orkestar “Lekinobarci” (nazvan po njegovom kraju grada). Ovaj projekat je donosio sledeće stvari – u prvom delu bilo je pet udarnih trance hitova koje su kreirali pomenuti kragujevački disko džokeji, ubacujući semplovane poruke Zorana Gružanina i izmišljenog ženskog lika – Desanke. Reč je o pesmama: Cyberchanel – ”Pseudosex” i ”Gružanin rave”, DJ Siniša – ”Zoki i Desanka: Prva ljubav”, DJ Goranche – ”Francuska veza” (obrada starog hita ”French Kiss”) i DJ Mudika – ”Just do it to me”. Drugi deo ovog techno – trance projekta, donosio je unplugged pesme Zorana Gružanina i orkestra “Lekinobarci” i to – ”City girl” (bluz obradu, etno hita – ”Devojka iz grada”, Miroslav Ilića) i ”Blondie” (“loslobosovsku” obradu filmskog hita – ”Na morskome plavom žalu”).
Sledeća tehno inicijativa iz ovog perioda, početka dvehiljaditih, koju predstavljamo je “Veliki prolećni samit Di Džejeva”, organizovana od strane Gorana Sorgića u klubu “Le Cinema” u holu gradske dvorane “Šumadija”. Osim što je bila prva inicijativa takvog tipa na gradskoj sceni, pre pojave apecijalizovanih festivala elektronske muzike, dokazala je još tada da Kragujevac u to vreme ima respektabilnu scenu klabinga.
Na njemu su učestvovali lokalni disko – džokeji: Eni, Aca, Pače, Kici, Mudika, Siniša, Meksiko, Khizabr, Djouzla, Lucky, Shuza, Salaso, Kovinac, Bane, GoranČE… Ovakva jedna ekipa, gledajući na pojedinačne specijalnosti, odisala je širokim spektrom zvukova, od alternative, preko roka, house, trance, lathino, acid – jazz, funky, pa do – dance, disco, rave, drumm’ n’ bass i ghoa.
dr Vladimir Paunović
Naslovna: (omot albuma “Zoran Gružanin i Lekinobarci”).